Afbeelding

Het waarom van Social Coffee

Beleven

De netwerkevenementen van Social Coffee bestaan ondertussen twee jaar. Tijd om eens een balans op te maken. We spraken met Pascale Lequesne en Niko Milojevic, de bezielers van de events.


Waarom zijn jullie begonnen met Social Coffee?


Het concept kreeg vorm in 2017, toen we opmerkten dat ondernemers op zoek waren naar verbinding in tijden van digitale transformatie. Ze weten dat ze ‘iets’ moeten doen ‘online’, maar hebben daarover nog graag ‘offline’ advies en vertrouwen het meeste in anderen wanneer ze hen in real life ontmoeten. De netwerkmomenten bieden ook een kans om met co-ondernemers te spreken over topics zoals SEO, content marketing, … Social Coffee staat dus voor het ‘sociale’ aspect van het netwerk, maar refereert tegelijk aan de onlinemogelijkheden van vandaag. Zo willen we de brug leggen tussen de twee werelden.


Wat hebben jullie er zelf al van geleerd?


We leren vooral van anderen. Zoveel kennis en levenservaring bij elkaar zorgt voor zeer inspirerende gesprekken. De tijd heeft ook bevestigd wat we altijd al dachten: mensen verbinden wérkt. Mensen vinden het leuk om anderen te leren kennen en in die verbinding volgen mensen hun intuïtie. Wij zien business ontstaan tussen mensen die op een dieper niveau een ‘klik’ hebben. Zo hoort ondernemen te zijn.


Wanneer is een editie voor jullie geslaagd?


Als we ondernemers een boost hebben kunnen geven. Dat kan zijn door mensen bij te staan omtrent digitale vraagstukken, maar mensen krijgen ook gewoon energie door samen een gezellige voormiddag door te brengen.


Welke thema’s kwamen en komen nog aan bod?


Hoewel Social Coffee gegroeid is uit een ‘technische’ behoefte aan informatie over de digitale wereld gaat het er dikwijls ‘soft’ aan toe. Thema’s die de revue passeerden zijn: websites, sociale media, etc., maar ook thema’s die vanuit zingeving georiënteerd zijn: ‘start vanuit het purpose van je bedrijf’, ‘de zin van ondernemerszin’, ‘ondernemen is topsport’, … Soms maken we het ook wel eens bont. Zo hebben we gesprongen op de trampolines van Mega Bounce en bezochten we de steenbakkerssite EMABB. Bij Blauwe Regen werden we ondergedompeld in een interactief netwerkspel. Alles draait om de ondernemer als mens. Daarom zijn wij ook zo blij met de fusie met Mensen zijn Media. Ondernemers zijn mensen, en mensen zijn media. Allemaal gelukkig verbonden - daarvoor willen we gaan!


Wil je er ook bij zijn? De volgende Social Coffee gaat door op 12 november in Hoboken. Schrijf je hier in!


Meer info over Social Coffee vind je hier.