Elke vierde zaterdag in september is ondertussen een vaste waarde geworden op onze kalender. Ook dit jaar was zaterdag 24 september de ‘Dag van de Klant’. Een dag waarop handelaars hun klanten bedanken voor het vertrouwen het voorbije jaar en dit met een leuke attentie.
De ‘Dag van de Klant’ is meer dan alleen het geven van een attentie aan de klant. Met deze dag wensen handelaars tevens de aandacht te vestigen op een kernversterkend beleid. Om winkels te centraliseren in handelscentra in plaats van in grote shoppingcentra, gelegen aan de rand van steden of langsheen grote invalsassen naar die steden.
Daarenboven vermijden handelaars in handelscentra leegstand, zorgen ze voor leefbaarheid in de stad of de gemeente en zorgen ze zo voor een aangename manier van shoppen.
Bij deze een uitdaging voor alle betrokken actoren om, in overleg, deze uitdaging aan te gaan en oplossingen te zoeken of te vinden voor deze problematiek en dit in ieders belang (handelaars, bestuurlijke overheden en klanten).
In ieder geval ging De Passant de sfeer van de ‘Dag van de Klant’ eens opsnuiven in Mortsel en Berchem. En we zagen dat het goed was!
Meer beelden op www.mensenzijnmedia.be
@Meetjesman