Om de lokale handel in Mortsel een hart onder de riem te steken, lanceerden Adviesraad Lokale Economie Mortsel (ALEM) in samenwerking met stad Mortsel een unieke campagne die loopt tot einde 2020. De actie draagt de naam Mortsel Heerlijk Lokaal. Wat vooral ‘heerlijk’ is aan deze actie, is dat niet alleen stad Mortsel en ALEM, maar ook de handelaars zelf enorm enthousiast meewerken.
Zo organiseren ALEM en Lokale Economie een toffe fotowedstrijd via Instagram. Willekeurige klanten worden in een lokale handelszaak verrast en kunnen zomaar 50 euro aan winkelbons winnen. Bovendien vindt iedere Mortselaar in het tweemaandelijkse Magazine M een bon die hij of zij kan invullen en deponeren in een leuke koffer bij het Onthaal op het Stadsplein. Een onschuldige hand verrast na iedere uitgave 2 winnaars met 100 euro winkeltegoed!
Lokaal winkelen
Ook heel wat middenstanders zetten zich in om van Mortsel Heerlijk Lokaal een succes te maken. Zo werkten de zaakvoerders van herenkleding Cesar, tekenwinkel Zwart, Beobank Mortsel en uitgeverij Mensen zijn Media -met de steun van ALEM en stad Mortsel- een toffe stempelactie uit, gespreid over 12 maanden! Op woensdag 6 november werd op de wekelijkse markt van Mortsel de eerste winnaar bekendgemaakt. Hildegard Bovée uit Hove winkelt heel regelmatig in Mortsel. Ze was 1 van de meer dan 1000 kanshebbers op een prijzenpakket van 800 euro. U leest het goed: de eerste maand al werden meer dan 1000 volle stempelkaarten ingeleverd! Met meer dan 400 deelnemende handelaars kan de actie dan ook rekenen op een zeer breed draagvlak. Bovendien communiceren stad Mortsel, Alem en de handelaars zodanig intensief en sympathiek dat wie in Mortsel winkelt er gewoonweg niet naast kan kijken.
Winkel lokaal, lever zeker je volle stempelkaarten in en maak ook kans op een mooie prijzenkorf van 800 euro. In oktober 2020 worden alle volle stempelkaarten nogmaals verzameld voor de trekking van een schitterende hoofdprijs! Meer weten? Surf naar www.heerlijklokaal.nu.
Foto: Joel Craenhals – Blauwe Regen